CyklIndie Gaming

Indie devs: Vesper – Gra indie z potencjałem, pierwsze przedpremierowe spojrzenie tylko w Vigilant

-

5 min czytania

Vesper to nowa gra przygodowa na PC, która jest jeszcze w fazie produkcji. Twórcy przewidują, że pojawi się ona w dystrybucji, w pierwszej połowie 2021 roku.

Już teraz specjalnie dla czytelników Vigilant Magazine, możliwość zapoznania się z tą grą, a naprawdę warto. Mroczny klimat i kolorystyka doskonale wpasowują się w tajemniczość scenariusza i pytania na temat istoty życia, które produkcja stawia przed graczem.

Tommaso Loiacono i Matteo Marzorati — twórcy gry

Tommaso Loiacono i Matteo Marzorati — twórcy gry

Początki

Firma produkująca grę Vesper, założona została przez dwóch programistów z włoch, Tommaso Loiacono i Matteo Marzorati w 2019 roku. Jest to pierwszy projekt dwóch przyjaciół jeszcze z czasów studiów. Historia gry jest interesująca, ponieważ powstała pod inną nazwą jako projekt na uczelnię. Mechanika pozostała tak jak w pierwszej wersji, natomiast nazwa się zmieniła. Panowie pokazywali swój projekt na kilku konwentach we Włoszech, ale to podróż na północ przyniosła sukces. Na Nordic Game Conference 2019 w Malmö, chłopaki spotkali inwestora zainteresowanego wydaniem gry. Pomimo że gra była na bardzo wczesnym etapie to skradła serca inwestorów z Deck 13. Nie pozostało nic innego jak podpisać kontrakt, rzucić pracę i otworzyć własną firmę — Cordens Interactive.

Fot.Cordens Interactive

Fot.Cordens Interactive

Platformówka o filozoficznym tle

Autorzy gry zapewniają, że nie będzie to surrealistyczna opowieść, ale pomimo ciężkich pytań, będzie można odtworzyć historię ze scenek w grze i zapisków znajdowanych w planszach. O samej historii lepiej opowie Tommaso.

W Vesper sterujesz tym małym robotem, dogodnie nazywanym Seven (dlaczego, dowiesz się na pierwszym poziomie gry), który znalazł się w niesamowitym i mrocznym obcym świecie, pełnym wrogich maszyn, które będą próbowały go zabić. W miarę postępów w grze dowie się, że apokalipsa sprzed tysiącleci niemal zabiła wszystkie roboty, co nazwano Protokołem Vesper. Odkryje również, że przed apokalipsą toczyła się długa wojna między czymś, co nazywa się Skażonym Światłem i Czystym Światłem. Ciekawostką jest to, że Skażenie było czymś w rodzaju filozoficznego pojęcia wolnej woli, w przeciwieństwie do Czystości, czyli czymś bardziej zbliżonym do determinizmu.

Fot.Cordens Interactive

Fot.Cordens Interactive

Inspiracja do stworzenia Vesper

W rozmowie z Tommaso zapytałem go o widoczne wpływy innych tytułów zwłaszcza z lat 90. Przede wszystkim Vesper bardzo przypomina Abe Oddysey. Co twórcy odpowiedzieli na to, jest naprawdę interesujące.

Abe’s Oddysee było jedną z pierwszych gier, w które grałem jako dziecko i wywarło na mnie silne wrażenie, również dzisiaj. Pomysł kontrolowania wrogów i pokonywania przeszkód za ich pomocą jest czymś, co chciałem doprowadzić do ostateczności w Vesper. Nowa fala platform atmosferycznych, która została wydana w ciągu ostatnich kilku lat, również nie była zbyt zainteresowana stworzeniem silnej mechaniki rozgrywki do wykorzystania w całej grze, ponieważ była zainteresowana zanurzeniem gracza w tętniących życiem i mrocznych światach. W porządku: uwielbiamy Inside, Limbo, Planet Alpha i wszystkie te gry. Ale pierwotnie w klasykach lat 90., takich jak Oddworld czy Flashback, położono również duży nacisk na wprowadzenie nowych i oryginalnych pomysłów na rozgrywkę, które utknęłyby w pamięci gracza. Właśnie to chcieliśmy przywrócić i ulepszyć naszą grę.

Fot.Cordens Interactive

Fot.Cordens Interactive

Drive Gun nietypowa broń głównego bohatera

Oprócz unikalnej rozgrywki do dyspozycji gracza jest też ciekawe narzędzie. Na jakiej zasadzie działa i co można zrobić za jego pomocą?

Drive Gun, główna broń używana przez Seven, to logika kontroli wroga w Oddworld doprowadzona do skrajności. Możesz absorbować światło za pomocą broni, tworząc w ten sposób strefy ciemności, w których możesz się ukryć, ale możesz także użyć pochłoniętego światła do kontrolowania wrogów! A najfajniejsze jest to, że wrogowie również posiadają Drive Gun, więc możesz kontrolować wroga innym wrogiem i tworzyć łańcuchy kontroli, aby rozwiązać każdą zagadkę w grze. Mamy też różne typy wrogów, z różnymi umiejętnościami, aby zwiększyć różnorodność rozgrywki.

Vesper, a sprzęt

W rozmowie z Tommaso musiałem się dowiedzieć, jakie będą wymagania tej platformówki stworzonej na Unity. Według twórcy będziemy mogli cieszyć się grą w 60 klatkach na sekundę już przy I7-6700 i GTX 960m. Oznacza to, że płynna rozgrywka możliwa będzie nawet na starszych urządzeniach. Na ten moment gra planowana jest tylko na PC, ale może zostanie dostosowana na inne platformy. Życzymy chłopakom powodzenia i czekamy na pełną wersję. Tymczasem zapraszamy do obejrzenia galerii.

Marcin Krzemień
Marcin Krzemień — kolekcjoner, fascynat gier Indie i niszowych systemów RPG. Pasjonuje się podbojem kosmosu. Prowadzi cykle: Blast from the Past, IndieDev, Supervillain Origins i inne. Znaleźć możecie go na Twitchu jako Redaktor_Krzemien.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Cykl