GamingNews

Total War: Warhammer 3 będzie zawierać zaprojektowane od nowa oblężenia

-

3 min czytania

Studio Creative Assembly zaprezentowało w najnowszym filmie zmiany, jakie wprowadzą do systemu oblężeń miast wszystkich nacji.

Total War Warhammer 3 to jedna z najbardziej oczekiwanych gier najbliższych miesięcy. Ma ona nie tylko zakończyć trylogię najlepszej odsłony kultowej serii Total War i zapewnić jedną z największych i najbardziej zróżnicowanych gier strategicznych w historii gatunku, ale i po raz pierwszy przedstawić graczom, zarówno tym przed ekranem jak i przy stole, dwie frakcje dotychczas obecne w książkach i RPG. Mowa oczywiście o Cathay, inspirowanym Chinami i innymi kulturami Azji oraz Kislev, dla której wzorem są kraje wschodniej Europy jak Polska czy Ruś. Zwłaszcza ta pierwsza zmusiła deweloperów to przemodelowania jednego z najważniejszych elementów serii – oblężeń miast.

Oto, co zostanie do naszej dyspozycji, kiedy będziemy uczestniczyć w bitwach o miasta nasze i naszych przeciwników:

  • Wszystkie mapy mają nie tylko wiernie odwzorowywać umiejscowienie danej twierdzy, ale i też kulturę czy styl walki nacji odpowiedzialnej za jej stworzenie. Twierdze Krasnoludów bądź Cathay wbudowane będą w ściany górskie, co ma wspomagać nacisk ich armii na machiny bojowe, jak armaty. W Cathay zawalczymy na wąskich uliczkach, a miasta Skavenów będą jak rozpadający się labirynt pełen trujących pułapek.
  • Niektóre miasta będą posiadać więcej niż jeden mur – stolica Cathay, Wei Jin, ma mieć ich aż trzy i mają one być znacznie większe od pozostałych (ukłon w stronę Wielkiego Muru w Chinach).
  • Piechota ponownie będzie mogła wspinać się na mury, dodatkowo niektóre jednostki, zwłaszcza te większe, będą mogły niszczyć fortyfikacje w podobny sposób jak inne machiny oblężnicze. Mechanika przejmowania wież przez piechotę zostanie poprawiona za pomocą większych punktów kontrolnych, co pozwoli na lepszą obronę i trudniejszy atak.
  • Za murami znajdziemy specjalne miejsca, w których obrońca będzie mógł wybudować, za zdobywane w trakcie bitwy zasoby strategiczne, specjalne budowle obronne jak barykady, wieże strzelnicze czy pułapki. W każdej będzie można je usunąć i zwrócone punkty wykorzystać w miejscu gdzie akurat są potrzebne. Cały ten proces zajmie nam oczywiście odpowiednią ilość czasu.
  • W miastach pojawi się wertykalność w postaci mostów, wiaduktów i różnych poziomów umieszczenia wszystkich dzielnic i budynków (nie będzie już płasko). Ma to zapewnić znacznie ciekawsze taktycznie walki jak już się do tego miasta wedrzemy.
  • Większość nowych usprawnień pojawi się również podczas bitew o mniejsze osady, których mapy mają być bardziej rozległe. Wybór kierunku ataku lub obrony nie będzie już taki oczywisty.

Wszystkie te systemy będą tak naprawdę jedynie połową rozrywki, resztę ma dopełniać AI naszych przeciwników, którzy, według zapewnień Creative Assembly, mają zachowywać się znacznie sensowniej i realistyczniej.

Total War Warhammer 3 i Cztery Bóstwa Chaosu zawładną naszymi komputerami w pierwszych miesiącach 2022.

czytaj też: Bethesda naprawiła Fallout 3

Szymon Czaja
Gracz od czasów Amigi 500 i Desert Strike. Pasjonat Gwiezdnych Wojen i wszystkiego co science fiction - od kampowego pulpu w stylu ''Morderczych pomidorów z Marsa'' do hard science fiction. Nie pogardzi też dobrym i mrocznym fantasy. Warhammer 40000 to, według niego, najlepszy world building w historii gier. Nie lubi używać liczb ani gwiazdek do oceniania rzeczy. Wyznawca mantry ''for gamers by gamers'', nie napisze recenzji, póki nie skończy gry i powie wprost, jak mu się coś nie podoba. Dalej czeka na ekranizację Thorgala i Szninkla i porządną wersję legend arturiańskich, żeby chociaż na chwilę mógł zapomnieć o Excaliburze, którego widział setki razy.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Gaming