GamingNewsOd redakcji

Tak powstał słynny cios Scorpiona z Mortal Kombat

-

2 min czytania

W przyszłym roku mija trzydzieści lat od premiery pierwszej odsłony Mortal Kombat, jednej z najbardziej kultowych serii w historii gier.

Świętowanie trzydziestolecia pierwszej odsłony Mortal Kombat teoretycznie ma się rozpocząć w przyszłym roku, jednak Ed Boon, ojciec całej franczyzy już teraz rozpoczął dzielenie się wspomnieniami na temat produkcji tej rewolucyjnej i kontrowersyjnej bijatyki.

Na filmie może zaobserwować nie tylko jak wyglądało tworzenie wszystkich sekwencji i animacji postaci – wszystkie postaci z Mortal Kombat 1 i 2 powstały jako nagrania aktorów wykonujących różne ciosy – ale i proces twórczy stojący za umiejętnością jednej z najbardziej kultowych postaci w historii gier, Scorpiona. Polecamy też poczytać resztę wpisów (to ciąg 9 postów), w których opowiada o całej otoczce tego słynnego ciosu.

Ciekawostka – to właśnie przez premierę pierwszej odsłony Mortal Kombat powstała organizacja ESRB w Stanach Zjednoczonych, której zadaniem jest przydzielanie kategorii wiekowych wszystkim grom, które trafiają w nasze ręce.

czytaj też: LEGO obiecuje usunąć uprzedzenia związane z płcią i szkodliwymi stereotypami ze wszystkich zabawek

Szymon Czaja
Gracz od czasów Amigi 500 i Desert Strike. Pasjonat Gwiezdnych Wojen i wszystkiego co science fiction - od kampowego pulpu w stylu ''Morderczych pomidorów z Marsa'' do hard science fiction. Nie pogardzi też dobrym i mrocznym fantasy. Warhammer 40000 to, według niego, najlepszy world building w historii gier. Nie lubi używać liczb ani gwiazdek do oceniania rzeczy. Wyznawca mantry ''for gamers by gamers'', nie napisze recenzji, póki nie skończy gry i powie wprost, jak mu się coś nie podoba. Dalej czeka na ekranizację Thorgala i Szninkla i porządną wersję legend arturiańskich, żeby chociaż na chwilę mógł zapomnieć o Excaliburze, którego widział setki razy.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Gaming