Udostępnij Udostępnij FashionHype Supreme ma nowego właściciela. Kosztowało 2,1 miliarda dolarów Kacper Peresada - 10 listopada 2020 3 min czytaniaJedna z najpopularniejszych marek streetwearowych została sprzedana VF Corp. Firmy, do której należały dotąd m.in. The North Face, Vans czy Timberland. Informacja o sprzedaży Supreme trafiła do nas od Reutersa, który twierdzi, że koszt całej transakcji przekroczył 2,1 miliarda dolarów. Jest to pointa wieloletniej współpracy między Supreme a VF Corp. Supreme przez wiele lat działała wspólnie z brandami powiązanymi z VF Corp, takimi jak Vans czy Timberland. Wyświetl ten post na Instagramie. Supreme Fish Bowl. 11/12/2020 Post udostępniony przez Supreme (@supremenewyork) Lis 11, 2020 o 9:01 PST Dotychczasowym właścicielem marki było Carlyle Group LP, które dokonało zakupu 50% wartości firmy ponad 3 lata temu za około 500 milionów dolarów. “Jesteśmy dumni, że staliśmy się częścią VF. Jest to firma o światowej jakości, która jest domem tak wspaniałych brandów jak North Face, Vans czy Timberland. Ta współpraca pozwoli nam utrzymać unikalną kulturę marki i niezależność. Zarazem będzie mogli rozwijać się wykorzystując drogę, którą obraliśmy od momentu naszego założenia w 1994” wyjaśnił założyciel firmy James Jebbia. Prezes VF Corp, Steve Randle dodał: “VF jest idealnym zarządcą, który uhonoruje autentyczne dziedzictwo tej kulturalnej marki, zapewniając jednocześnie możliwość wykorzystania naszej skali i wiedzy, aby umożliwić zrównoważony, długoterminowy wzrost. Przejęcie marki Supreme jest kolejnym potwierdzeniem wizji i strategii dalszego rozwoju naszego portfolio marek”. Szefowie VF corp podkreślają, że nie mają zamiaru ograniczać Supreme jeśli chodzi o współpracę z markami spoza portfolio firmy. Możemy się więc spodziewać, że w nadchodzących latach Supreme nadal będzie zaskakiwać nieortodoksyjnymi współpracami z takimi brandami jak Braun czy Coleman. Supreme w ciągu ostatnich lat urosło w oczach wielu fanów do miana marki kultowej. Ich wpływ na świat social mediów, brak strachu przed korzystaniem z pełni marketingowego potencjału Instagrama, Twittera czy Facebooka pozwolił stać się Amerykanom jedną z najbardziej ekscytujących marek na świecie. Wyświetl ten post na Instagramie. Supreme Metal Folding Chair Post udostępniony przez Supreme (@supremenewyork) Wrz 2, 2020 o 8:00 PDT Duże znaczenie w rozwoju marki było organiczna współpraca z influencerami, skaterami i gwiazdami świata muzyki i sztuki. Jak i memiczne podejście do własnej osobowości. W końcu jaka inna marka mogłaby zdecydować się na sprzedawania cegłówek ze swoim logotypem? Jak zmiana właściciela ostatecznie wpłynie na Supreme? Pozostaje nam poczekać i zobaczyć. Wątpliwe, aby po wydaniu kilku miliardów na markę nowi szefowie próbowali jednak coś w niej zmieniać. W końcu lepsze jest wrogiem dobrego. Tweetnij