EsportsGościnnieOd redakcji

Sukces, z którego polski esport powinien być dumny

-

2 min czytania

x-kom AGO odbudowuje honor polskiego esportu poprzez wywalczenie awansu do ESL Pro League. To powrót polskiej organizacji do światowej elity.

Artykuł publikujemy dzięki uprzejmości naszego zaprzyjaźnionego portalu Brief Esports.

Zwykle w ramach Brief Esports nie zanurzamy się w niuanse rozgrywek esportowych i skupiamy się na marketingowych i biznesowych obszarach z tym związanych. Natomiast w tym tygodniu miało miejsce wydarzenie tak znaczące, że zdecydowanie warto nadać mu odpowiedni ton.

W wielkim finale 33 sezonu ESEA, które jest zapleczem ESL Pro League w grze Counter-Strike drużyna x-kom AGO pokonała niemiecką drużynę Sprout wynikiem 3:1 i tym samym powraca do najwyższej światowej ligi CS:GO.

Counter-Strike i League of Legends są bezapelacyjnie dwoma najpopularniejszymi i najbardziej prestiżowymi grami w skali świata (zgodnie z najnowszym raportem). Dlatego też sukces AGO jest dobrym prognostykiem dla całego polskiego esportu.

Granie z najlepszymi, w najważniejszej i najbardziej medialnej lidze świata to wielki wyróżnik. Być może porównania ESL Pro League z piłkarską Ligą Mistrzów są nieco przesadzone, ale mentalny wyróżnik dla kraju jest podobny.

Kibice są dumni, polski rynek zauważony, organizacje esportowe mogą rosnąć w siłę i dalej rywalizować z największymi organizacjami świata, które w ostatnich latach niestety “odjechały” Polakom. Ani w najważniejszych rozgrywkach League of Legends w Europie (LEC), ani w rankingu HLTV 30 najlepszych drużyn CS:GO od dłuższego czasu nie mieliśmy polskich organizacji.

Mamy co prawda świetnych zawodników występujących w wielkich zagranicznych klubach – jak Marcin ‘Jankos’ Jankowski, który w zeszłym roku sięgnął po tytuł wicemistrza świata League of Legends z G2 Esports, ale to właśnie rodzime drużyny, a nie sami zawodnicy, stanowią o sile polskiego esportu.

Dlatego sukces x-kom AGO tak bardzo cieszy i pozwala pozytywnie patrzeć w przyszłość.

Jarosław Śmietana
Editor-in-Chief of the Brief Esports section. Business Consultant with over 15 years of experience in the esports and gaming industry. Organizer of over 20 e-sports events and tournaments for professionals and amateurs. He worked with the most important esports organizations in Poland such as Pride, Team Kinguin, AGO Esports, and Illuminar Gaming as team manager, esport director and development director. He gained business experience, among others at McKinsey & Company. Regular speaker at conferences on gaming and esports in Poland. Adviser to Esports Associations on the subject of the National Esports Team and esports development strategy in Poland.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Esports