3 min czytania

Slay the Spire to tytuł, do którego można wracać na okrągło, zastosowanie generowania proceduralnego tworzy całą zawartość gry za każdym razem na nowo i losowo.

Slay the Spire pojawiło się w 2019 roku, na wszystkich platformach. Wydanie oficjalne poprzedzały prawie dwa lata gry we wczesnym dostępie. Zdecydowanie opłacało się to wydawcom, bo gra zdobyła wiele nagród i pozytywnych opinii.

Slay the Spire — talia czerwona

Slay the Spire — talia czerwona

Jest to tytuł z kategori roguelike. Termin ten powstał na bazie gry „Rogue” z 1980 roku. W tym typie rozgrywki, śmierć gracza jest permanentna, a świat generowany jest za każdym razem losowo.

Slay the Spire - rozgrywka

Slay the Spire — rozgrywka

Sama gra z 2019 dała początek grom typu deck building roguelike. Jest to rozgrywka, w której, w miarę przechodzenia gry, mamy dostęp do nowych kart i dodawania ich do naszej talii, z której wykonujemy akcję.

Slay the Spire — rozgrywka

Slay the Spire — rozgrywka

W Slay the Spire mamy możliwość wybory jednej z 4 postaci. Każda z nich ma inną talię do rozgrywania. Oprócz kart dedykowanych do wybranych bohaterów, mamy też ogólne, dostępne dla wszystkich. Plansza składa się z trzech dużych poziomów. Każdy poziom zapewnia nam nowych przeciwników, a podzielony jest na dziesięć do dwudziestu mniejszych pięter, które musimy przejść. Dodatkowo istnieje możliwość wyboru ścieżki, dzięki czemu możemy przyjmować różne strategie w zależności od talii, którą chcemy stworzyć.

Slay the Spire — wybór kart

Slay the Spire — wybór kart

Twórcy gry dali dodatkowe opcje grania, nie tylko główną przygodę. Innym trybem jest „Daily Climb”, sprawdzający nasze umiejętności w porównaniu do graczy na całym świecie. Opcja ta, jak nazwa wskazuje, zmienia się co dwadzieścia cztery godziny.

Slay the Spire — śmierć gracza

Slay the Spire — śmierć gracza

Prostota mechaniki grania, połączona z kreskówkowym stylem grafiki, sprawia, że przyjemnie się ogląda, oraz nie potrzeba dużej ilości czasu na naukę. Każdorazowe generowanie wieży z lokacjami tworzy unikalną rozgrywkę. Zróżnicowani bohaterowie oraz duża ilość kart sprawia, że za każdym razem gra jest inna.

Marcin Krzemień
Marcin Krzemień — kolekcjoner, fascynat gier Indie i niszowych systemów RPG. Pasjonuje się podbojem kosmosu. Prowadzi cykle: Blast from the Past, IndieDev, Supervillain Origins i inne. Znaleźć możecie go na Twitchu jako Redaktor_Krzemien.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Indie Gaming