HypeLudzieNewsWydarzenia

Reddit uhonorował maluczkich wykupując reklame na Superbowl

-

2 min czytania

Reklamy na największej imprezie sportowej w Stanach Zjednoczonych, czyli Superbowl kosztują niebotyczne sumy. Znalezienie kupców też nie stanowi problemu, ale jest inny problem, jak zrobić, aby się tam znaleźć. Udało się to Redditowi.

Oczywiście trochę przesadzam, jeśli masz gotowy spot i pieniądze, miejsce się znajdzie. Ot koncert skrócą o parę sekund. Wróćmy jednak do sedna sprawy. Redditowy pięciosekundowy spot reklamowy wyglądał jak jakieś zaburzenia podczas bloku reklamowego. W istocie nimi nie były.

Firma z San Francisco przeznaczyła cały swój budżet reklamowy, właśnie na te pięć sekund największej oglądalności reklam w Stanach Zjednoczonych. Coś co rozpoczęło się jak kolejna reklama samochodowa, szybko zamieniło się w tekst przypominający post z Reddita. Na pomarańczowym tle wyświetliła się taka oto wiadomość.

Wow, to naprawdę zadziałało. Jeśli to czytasz, to znaczy, że nasz zakład się opłacił. Spoty do wielkich meczów są drogie, więc nie mogliśmy kupić pełnego spotu. Ale byliśmy zainspirowani i postanowiliśmy wydać cały nasz budżet marketingowy na pięć sekund czasu antenowego.

Jedną z rzeczy, której nauczyliśmy się od naszych społeczności w zeszłym tygodniu, jest to, że słabeusze mogą osiągnąć prawie wszystko, jeśli zjednoczą się wokół wspólnej idei. Kto wie, może będziecie powodem, dla którego podręczniki do finansów będą musiały dodać rozdział o ‘tendies’. Może pomożesz r/SuperbOwl nauczyć świat o majestacie sów. Może nawet zatrzymasz tę 5-sekundową reklamę. Potężne rzeczy dzieją się, gdy ludzie gromadzą się wokół czegoś, na czym im naprawdę zależy. I jest na to miejsce. Nazywa się Reddit

Reklama była ukłonem w stronę społeczności Reddita z grupy r/WallStreetBets, która wywindowała ceny akcji upadającej sieci GameStop o około 1600%. Spowodowało to gigantyczne straty funduszy inwestycyjnych idące w miliardy dolarów. Akt ten uznawany jest za odpowiedź małych, wobec elity finansjery.

Już niedługo na ramach VigilantMagazine szczegóły afery związanej z GameStop. Śledźcie uważnie.

Czytaj też: Apple vs Epic Games, Tim Cook stanie przed sądem

Marcin Krzemień
Marcin Krzemień — kolekcjoner, fascynat gier Indie i niszowych systemów RPG. Pasjonuje się podbojem kosmosu. Prowadzi cykle: Blast from the Past, IndieDev, Supervillain Origins i inne. Znaleźć możecie go na Twitchu jako Redaktor_Krzemien.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Hype