GamingNews

People Can Fly szykuje prezenty dla graczy i zapowiada pierwszy patch do Outriders

-

5 min czytania

Outriders to bardzo dobra gra, która niestety stała się ofiarą, starego jak gry sieciowe, błędu w połączeniu z serwerami. People Can Fly nie kazało nam długo czekać na pierwszą łatkę poprawiającą rozgrywkę.

Outriders to, jak na razie, nasze największe zaskoczenie tego roku. Niestety czerpanie przyjemności z polskiego looter shootera skutecznie, przez kilka dni od premiery, było skutecznie niszczone przez standardowy błąd w połączeniu serwerami. Więcej na ten temat możecie przeczytać w naszej recenzji. Dziś zajmiemy się najnowszym postem studia People Can Fly na temat nadchodzącej pierwszej łatki, która, mamy nadzieję, naprawi wszystkie problemy sieciowe i najgorsze bugi. Czeka na nas również kilka tajemniczych prezentów.

Oto skrót tego, co możecie przeczytać w najnowszej wiadomości od deweloperów:

Notka dotycząca pierwszego patcha:

  • Poprawiono wydajność, gdy pamięć GPU nie była w pełni wykorzystywana. Powinno to pomóc z przycinkami i problemami z DX11/12.
  • Gdy już wszystkie platformy zostaną zaktualizowane tym samym patchem, cross-play między nimi znów będzie dostępny.
  • Ogólne poprawienie stabilności matchmakingu.
  • Naprawione crashe:
    • Naprawienie crasha w grze wieloosobowej, który w rezultacie czyścił ekwipunek graczy.
    • Naprawienie crasha po ukończeniu misji pobocznej Zły dzień („A Bad Day”).
    • Naprawienie crasha, który występował w Ziemi Niczyjej (No Man’s Land), kiedy język był ustawiony na hiszpański (tak, wiemy. Kod gier wideo to dziwna rzecz).
    • Naprawienie crasha przy ładowaniu gry.
    • I wiele innych “przypadkowych” crashy.
  • Naprawienie znikającego interfejsu.
  • Naprawienie błędów psujących respawny graczy w multiplayerowych Ekspedycjach.
  • Naprawienie błędów, w wyniku których gracze mogli utknąć w elementach otoczenia (także dzięki użyciu Skoku grawitacyjnego), bądź wypadali ze świata.
  • Zmiana domyślnego ustawienia matchmakingu z „Otwarty” na „Zamknięty”.
    • W dalszym ciągu będziecie mogli zmienić ustawienie na „Otwarty” poprzez menu Opcji.
    • Ta zmiana ma zabezpieczyć graczy przed dołączeniem do gry, w której gospodarz nie zamierzał łączyć się z innymi osobami. Zmniejszy się także liczba lobby AFK.
    • Pomoże to też przyspieszyć czas wyszukiwania gier, jako że kolejki będą wolne od dużej ilości sesji błędnie oznaczonych jako „Otwarte.
  • Wiele innych mniejszych poprawek i łatek.

Darmowy pakiet dla społeczności Outriders:

Deweloperzy są jeszcze na etapie jego opracowywania, wiadomo jednak o nim, że PCF chciałoby aby:

  • Był dla wszystkich grających między 31 marca a 11 kwietnia.
  • Był dla wszystkich graczy, którym przywrócą ekwipunek po wyczyszczeniu.
  • Wasza postać na najwyższym poziomie otrzymała: odpowiednią do poziomu legendarną broń, odpowiednią do poziomu ilość Tytanu i emotkę „Sfrustrowany”, która teraz jest niedostępna.

Poprawki dotyczące balansu:

Ważne: nad tymi poprawkami pracuje inna część zespołu i nie opóźni to powyższej aktualizacji. Dodatkowo proces wdrażania odbędzie się po stronie serwerowej, nie będzie on więc wymagał pobierania dodatkowych plików. Wszystkie poniższe poprawki mają na celu lepszy balans wszystkich systemów, abyśmy częściej i chętniej bawili się naszymi buildami.

  • Misja “Historyczka” („Historian”), szukanie nagród (bounty hunt) i polowanie na potwora (monster hunt) nie dają już legendarnych broni za każde kolejne ukończenie (mowa tu o ponownym rozgrywaniu tych samych misji).
  • Poprawiono nagrody za poszczególnych przeciwników: Bestia Tooka (Tooka Beast), Dwukieł (Splittooth), Piaskun (Sandshifter) i Zimny Pazur (Coldclaw).
  • Fabryka chemikaliów (Chem Plant) – Czas Ekspedycji dla Złota/Srebra/Brązu został zmieniony na 650 / 1150 / 1500 sekund (poprzednio: 957 / 1303 / 1650).
  • Boom Town – Czas Ekspedycji dla Złota/Srebra/Brązu został zmieniony na 390 / 589 / 776 sekund (poprzednio: 422 / 607 / 792).
  • Mnożnik krytycznych obrażeń dla taktycznego karabinu szturmowego zmniejszony do 165% (poprzednio: 175%).
  • Mnożnik krytycznych obrażeń karabinów wyborowych zmniejszony do 250% (poprzednio: 300%).
  • Czas trwania buffa Masakra został zmniejszony do 3 sekund.
  • Zdolności pocisków – przy ostatnich poprawkach przedpremierowych doszło do złego zbalansowania specjalnych pocisków względem reszty umiejętności. Korzystanie z nich obniżało konieczność korzystania z niektórych elementów craftingu. Nowe ustawienia mają pozwolić na znacznie więcej możliwości dostosowywania naszej postaci.
  • Czas ładowania umiejętności Skręcone pociski (Twisted rounds) został podniesiony do 25 sekund (poprzednio: 16 sekund).
  • Zdolności Manipulanta z drzewka Bohatera – Zakłócające strzały (Disruptive Firepower), Dziecię mocy (Scion of the Power), Outrider oprawca (Outrider Executioner) – mają moce zredukowane do 35% (poprzednio: 50%).
  • Status Wrażliwość (“Vulnerable”) – Moc zmniejszona do 15% (poprzednio: 25%).
  • Zdolności Technomanty z drzewka Bohatera – Obrażenia przeciwko truciznom (“Damage Against Poison”) – ma moc zredukowaną do 15% (poprzednio: 30%).
  • Zdolność Piromanty z drzewka Bohater – Próba popiołów (“Trial of the Ashes”) – została zredukowana do 15% dodatkowych obrażeń (poprzednio: 30%).

W reszcie posta twórcy omawiają problemy z serwerami i łącznością pomiędzy wszystkimi platformami. Wyjaśnia też poszczególne zmiany w balansie bardziej szczegółowo, czyli dlaczego tak, a nie inaczej. Znajdziecie go w ostatniej tekstowej aktualizacji gry na platformie Steam.

Trzeba przyznać, że People Can Fly ponownie zaskakuje swoją otwartością względem wszystkiego, co robią z ich najnowszym tytułem. Na próżno można szukać czegoś podobnego u innych, a na pewno nie w takim stopniu. Chcemy więcej takich deweloperów.

czytaj też: Rzadki komiks o Supermanie sprzedano za rekordowe 3,25 miliona dolarów

Szymon Czaja
Gracz od czasów Amigi 500 i Desert Strike. Pasjonat Gwiezdnych Wojen i wszystkiego co science fiction - od kampowego pulpu w stylu ''Morderczych pomidorów z Marsa'' do hard science fiction. Nie pogardzi też dobrym i mrocznym fantasy. Warhammer 40000 to, według niego, najlepszy world building w historii gier. Nie lubi używać liczb ani gwiazdek do oceniania rzeczy. Wyznawca mantry ''for gamers by gamers'', nie napisze recenzji, póki nie skończy gry i powie wprost, jak mu się coś nie podoba. Dalej czeka na ekranizację Thorgala i Szninkla i porządną wersję legend arturiańskich, żeby chociaż na chwilę mógł zapomnieć o Excaliburze, którego widział setki razy.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Gaming