Udostępnij Udostępnij AnimacjaNews Pan Bulwa z animacji Toy Story już nie jest panem. Producent wybiera markę neutralną pod względem płci Małgorzata Chuchel - 26 lutego 2021 2 min czytaniaPan Bulwa, który najbardziej znany jest z roli w Toy Story, stracił przedrostek “Pan” w swojej nazwie. Pan Bulwa to nie tylko kultowa postać z Toy Story, ale również popularna w Stanach Zjednoczonych zabawka. Po raz pierwszy pojawiła się na scenie w 1952 roku, kiedy to zestaw nie posiadał jeszcze plastikowego ziemniaka – dzieci musiały posiadać własne warzywo, w które mogły później wetknąć oczy, nos, czy też wąsy. Oryginalnie zabawka nazywała się Mr. Potato Head i jest produkowana przez firmę Hasbro, która wywołała wczoraj niemałe zamieszanie, kiedy postanowiła usunąć z nazwy “Mr.” Firma, która od prawie 70 lat produkuje plastikową zabawkę w kształcie ziemniaka, ogłosiła w czwartek rano, że wycofuje „Mr” z marki, tłumacząc, że chcieliby, aby wszyscy czuli się mile widziani w świecie Potato Head. Wywołało to szaleństwo w mediach społecznościowych. Po medialnej burzy, marka wyjaśniła w tweecie, że postacie Pana i Pani Bulwy nadal będą istnieć, jednak branding na pudełku nie będzie określał płci i będzie to po prostu „Potato Head”. Pan Bulwa nigdzie się nie wybiera! Chociaż ogłoszono dzisiaj, że marka i logo Bulwy wycofują “Pana”. Napisała firma na Twitterze. Wielu producentów zabawek aktualizowało swoje klasyczne marki w ostatnich latach, mając nadzieję na nawiązanie do dzisiejszych dzieci i odzwierciedlenie bardziej nowoczesnych rodzin. To ziemniak. Ale dzieci lubią widzieć siebie w zabawkach, którymi się bawią. Powiedziała Ali Mierzejewski, redaktor naczelny serwisu z recenzjami zabawek The Toy Insider Nie jest to jedyny przykład zabawki, która przechodzi innowacje. Barbie już dawno porzuciła swój blond wizerunek i jest dostępna w wielu odcieniach skóry i kształtach ciała. Linia pociągowych zabawek “Tomek i przyjaciele” dodała więcej kobiecych postaci. Producent Barbie Mattel wypuścił linię lalek neutralnych płciowo już w 2019 roku. Usunięcie „pana” z marki może zachęcić inne firmy do zaprzestania przypisywania płci zabawkom. Czytaj też: Genialne “Spirited Away” Hayao Miyazakiego stanie się sztuką teatralną Tweetnij