GamingNews

Oto wszystkie najważniejsze zmiany w Mass Effect Legendary Edition

-

4 min czytania

Remaster jednej z najlepszych trylogii gamingu tuż tuż. Bioware poinformował nas właśnie o wszystkich zmianach dotyczących rozgrywki.

Mass Effect to jedna z najlepszych serii w historii elektronicznej rozrywki. Dlatego najbliższa odsłona, Mass Effect Legendary Edition, zbierająca razem trzy główne części w odnowionych wersjach, jest jedną z najbardziej oczekiwanych premier tego roku.

O niektórych zmianach już wiemy – poprawiono sterowanie pojazdu Mako, dodano ulepszone tekstury i efekty oraz ujednolicono wszystkie części pod względem graficznym. Największą niewiadomą jest jednak pierwsza część trylogii, czyli ta najbardziej odstająca od reszty. Mass Effect 1 ma rodowód prawdziwego rpg-a, co odbiło się na samej rozgrywce. Podczas gdy mechaniki strzelania części drugiej i trzeciej są bliższe typowym shooterom, to jedynka była już w momencie premiery troszkę toporna – bronie były losowo niecelne, główna postać i jej celowanie były troszkę ociężałe etc. Ta odsłona potrzebowała najwięcej zmian i tymi zajmiemy się najpierw.

Zmiany w Mass Effect 1:

  • Shepard może już używać sprintu poza walką.
  • Cios wręcz ma miejsce po wciśnięciu przycisku a nie, jak wcześniej, automatycznie w pobliżu przeciwnika.
  • Poprawiona została celność i sterowanie podczas walki w oparciu o rozwiązania z Mass Effect 3.
  • Wszyscy przeciwnicy otrzymają dodatkowe obrażenia od strzałów w głowę.
  • Modyfikacje amunicji (anty-syntetyczna, przeciwpancerna itp) będzie pojawiać się w świecie gry przez całą rozgrywkę. Można będzie też je kupić u handlarzy.
  • Każda klasa postaci może korzystać z dowolnej broni bez ujemnych modyfikatorów. Specjalizacje poszczególnych klas w tym aspekcie pozostaną na swoim miejscu.
  • Chłodzenie broni będzie wydajniejsze.
  • Medi-żel będzie działaj sprawniej wraz z nowymi poziomami i odnawiał się szybciej.
  • Usprawniono korzystanie z ekranu ekwipunku – przedmioty można oznaczyć jako śmieci w celu szybkiego sprzedania lub zmiany w omni-żel, będzie można też sortować wszystko, również u handlarzy, za pomocą filtrów.
  • Zmieniono balans wszystkich umiejętności, a te przypisane do broni działają na troszeczkę innych zasadach – aktywacja od razu zmniejsza temperaturę broni, zwiększono moc itp.
  • Całkowicie pozmieniano wszystkie elementy związane z pojazdem Mako: poprawiono sterowanie, system tarcz, kamerę i reakcję pojazdu na ukształtowanie terenu.

Pozostałe zmiany i poprawki, dotyczące całej trylogii, to:

  • Bardziej intuicyjne i dokładne sterowanie naszymi towarzyszami z ujednoliconym systemem w każdej z gier.
  • Niektórzy przeciwnicy i bossowe zaliczyli kilka zmian w celu ułatwienia walk z nimi. Bez obaw, dalej będą trudni, ale tym razem sprawiedliwie.
  • Poprawiono system osłon i dodano w kilku spotkaniach nowe elementy terenu, które można w tym celu wykorzystać.
  • Ujednolicono cały system zdobywania punktów doświadczenia, aby był jednakowy i konsekwentny w każdej grze.
  • Zmieniono balans zdobywania amunicji w Mass Effect 2.
  • Dodano nowy ekran startowy z menu opcji, które wpływają od razu na wszystkie gry. Z tego poziomu będziemy mieli też dostęp do zapisanych stanów gry, możliwości ich transferów etc.
  • Ujednolicono i wzbogacono ekran tworzenia postaci.
  • Połączono i zbalansowano wszystkie możliwe do zdobycia osiągnięcia i dodano nowe.
  • Wszystkie bronie i ekwipunek, dostępne wcześniej jako dodatki z DLC, zostały wprowadzone naturalnie do świata gry. Zdobędziemy je dzięki badaniom lub w sklepach.
  • Dodano wiele mniejszych elementów usprawniających rozgrywkę, w tym pozbyto się wielu obecnych przez lata błędów.
  • Zremiksowano i ujednolicono całą ścieżkę audio.
  • Zmieniono tzw. Poziom Przygotowania Galaktyki z trzeciej części. Wcześniej miał na niego duży wpływ tryb multiplayer. W Legendary Edition będzie on niedostępny, teraz wszystkie nasze wybory, na przestrzeni całej trylogii, będą miały znaczenie podczas ostatniej walki ze Żniwiarzami.

W najbliższym czasie pojawi się więcej nowych informacji na temat pozostałych zmian, w tym wideo prezentujące rozgrywkę i usprawnienia graficzne. Oryginalną treść całego posta znajdziecie na oficjalnym blogu Sony.

czytaj też: Co ciekawego wydarzy się na niebie w kwietniu? NASA rekomenduje, kiedy warto spoglądać w górę

Szymon Czaja
Gracz od czasów Amigi 500 i Desert Strike. Pasjonat Gwiezdnych Wojen i wszystkiego co science fiction - od kampowego pulpu w stylu ''Morderczych pomidorów z Marsa'' do hard science fiction. Nie pogardzi też dobrym i mrocznym fantasy. Warhammer 40000 to, według niego, najlepszy world building w historii gier. Nie lubi używać liczb ani gwiazdek do oceniania rzeczy. Wyznawca mantry ''for gamers by gamers'', nie napisze recenzji, póki nie skończy gry i powie wprost, jak mu się coś nie podoba. Dalej czeka na ekranizację Thorgala i Szninkla i porządną wersję legend arturiańskich, żeby chociaż na chwilę mógł zapomnieć o Excaliburze, którego widział setki razy.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Gaming