GamingNews

Omar Gonzalez, jeden z ojców World of Warcraft Classic odchodzi z Blizzarda

-

2 min czytania

World of Warcraft to komputerowa gra wideo wydana przez firmę Blizzard w 2004 roku. Akcja gry toczy się na kilka lat po zakończeniu historii znanej z Warcraft III: The Frozen Throne.

Jeśli jeszcze o tym nie wiesz, a jesteś fanem World of Warcraft, to możesz przesłać podziękowania do Omara Gonzalesa. To właśnie on był odpowiedzialny za znalezienie sposobu na zintegrowanie klasycznych danych z nowym klientem WoW. Udowodnił tym samym, że projekt był możliwy.

Teraz Omar Gonzalez rozstaje się z Blizzardem po blisko 18 latach. Przenosi się do Secret Door, studia pod kierownictwem byłego szefa, z poprzedniej firmy, Mikea Morhaimea. Jeszcze nie podano do informacji, nad jakimi projektami będzie pracował sam Gonzalez na nowym stanowisku. Z jego życiorysu wiemy, że jest on utalentowanym projektantem i inżynierem z dużym doświadczeniem.

Tak kolega opisuje co zrobił Omar w sprawie World of Warcraft Classics i jak do tego doszło.

Jeden z nich, inżynier Omar Gonzalez, który jest członkiem zespołu Classic, wypróbował metodę wzięcia nowoczesnego klienta, nowoczesnego serwera i nauczenia go interpretacji starych klasycznych danych 1.12. Zamknął się na kilka tygodni i wyszedł z czymś, co było prototypem – było bardzo szorstkie, zawierało mnóstwo błędów, świat nie został w pełni wyrenderowany, ale był to oryginalny klasyczny świat sprzed Cataclysm. Miał oryginalne umiejętności i talenty , i wiedzieliśmy, że jest mnóstwo pracy do wykonania, ale poczuliśmy, że po raz pierwszy zdaliśmy sobie sprawę, że możemy to zrobić.

Nowe studio jest częścią Dreamhaven, które niedawno powstało i skupia pod swoimi skrzydłami teraz już kilku pracowników Blizzarda. Pytanie oczywiście powstaje, dlaczego ludzie zaczęli odchodzić z giganta. Chodzą plotki, że ludzie byli zmęczeni korporacyjnym podejściem do gier, które zabijało przyjemność. Oczywiście to tylko plotki.

Jakimi tytułami nas zaskoczy nowe studio, tego jeszcze też nie wiadomo. Pewne jest to, że ekipa na pokładzie Dreamhaven jest doświadczona i zdecydowanie zdeterminowana.

Czytaj też: Łowca, druid i mag w hełmie VR – nowe mody do Valheim

Marcin Krzemień
Marcin Krzemień — kolekcjoner, fascynat gier Indie i niszowych systemów RPG. Pasjonuje się podbojem kosmosu. Prowadzi cykle: Blast from the Past, IndieDev, Supervillain Origins i inne. Znaleźć możecie go na Twitchu jako Redaktor_Krzemien.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Gaming