CyklGamingIndie Gaming

Indie Devs: Aeterna Noctis, gra typu metroidvania

-

2 min czytania

Lubię wynajdywać perełki ze świata indie gamingu i je wam przedstawiać. Tym razem na tapecie połączenie Metroida z Castlevanią o nazwie Aeterna Noctis.

Studio pochodzące z Talavera de la Reina w Hiszpanii działa na rynku od 10 lat i zatrudnia 15 osób, artystów, jak i programistów. Ich najnowszy projekt to Aeterna Noctis. Jest to dwuwymiarowa gra jednoosobowa typu metroidvania. Zespół stworzył grę na silniku unity, a dostępna będzie na większość platform w tym PC, Xbox, PlayStation oraz Nintendo Swtich. Wersja na PC nie ma jeszcze specyfikacji, ale ze względu na grafikę 2D nie będą one wygórowane. W grze jest 16 poziomów, a każdy z nich inspirowany jest filmem z popkultury, ale tylko wytrawne oko stwierdzi, jakim.

O czym jest Aeterna Noctis?

Chaos, najwyższy bóg oraz twórca Wszechświata i wszystkich jego mieszkańców, w pewnym momencie swojego istnienia postanowił stworzyć świat „Aeterna”. Zaludnił ją różnymi rasami i wyznaczył mądrych władców, aby wskazywali drogę. Wkrótce istoty te zwróciły się przeciwko swojemu stwórcy, łącząc się w dwie duże grupy i wywołując wojnę. Chaos, który jako nieśmiertelny bóg, uznał to za obrazę swojej wspaniałości i rzucił straszliwą klątwę na królów obu frakcji. Nazwał ich Królem Ciemności i Królową Światła, i skazał ich na walkę ze sobą do końca dni. Przeklętych, nawet śmierć nie mogła uwolnić od przeznaczenia, którym była wojna. Nawet po zabiciu przez swojego przeciwnika, odradzali się, aby odzyskać swoją moc i kontynuować wieczną wojnę.

Jak wspominałem wcześniej, gra wygląda naprawdę fajnie. Szybka platformówka w stylu dwóch klasyków to świetne połączenie. Według twórców scenariusz Aeterna Noctis nie będzie liniowy, co da nam swobodę poruszania się po całym świecie od razu. Już same grafiki sprawiły, że chciałem Ci przedstawić ten tytuł, zobaczymy, jaki będzie efekt. Przekonaj się sam i obejrzyj gameplay.

O ile sama gra przyciągnęła moją uwagę, tak community manager musi chyba popracować nad kontaktem z zainteresowanymi. Liczyłem na odpowiedź kogoś z pasją i zajawką, a otrzymałem suchą PR-ową informację. 

Czytaj pozostałe z cyklu:

Indie Devs: Creepy Jar, rozmowa z Krzysztofem Sałkiem

Indie Devs: Rave, projekt dwóch chłopaków zza oceanu

Indie Devs: Vesper Gra indie z potencjałem, pierwsze przedpremierowe spojrzenie tylko w Vigilant

Marcin Krzemień
Marcin Krzemień — kolekcjoner, fascynat gier Indie i niszowych systemów RPG. Pasjonuje się podbojem kosmosu. Prowadzi cykle: Blast from the Past, IndieDev, Supervillain Origins i inne. Znaleźć możecie go na Twitchu jako Redaktor_Krzemien.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Cykl