CyklGaming

Gierki z Gazetki – Dark Colony

-

4 min czytania

Jako że ostatnio dużą popularność cieszy się kinowy reboot filmu – Diuna, to warto poruszyć pewną produkcję, która może nie do końca wygląda jak wspomniany film, ale bardzo przybliża jego klimat pustynnego morza i czających się pod nimi poczwar. Panie i Panowie przed Państwem Dark Colony.

Dark Colony – to mroczna i krwawa gra strategiczna czasu rzeczywistego (RTS) stworzona przez zespół specjalistów z polskiego studia Strategic Simulations Inc. Jego premiera miała miejsce  8 października 1997 roku  i dotyczyła tylko wyłącznie jednej platformy – PC.

Akcja gry przenosi nas do połowy XXII wieku w tym czasie, trwają prace na realną kolonizacją Marsa. Ludzkość stawiając pierwsze budynki, odkryli surowiec – Petra 7, który po przetworzeniu stanowi niezastąpione źródłem energii. Poszerzając swoje terytorium budowniczy, odkryli nie tylko spore zasoby surowców, ale także pozostałości po tajemniczej, nieznanej współczesnej nauce cywilizacji.

Niestety, cały spokojny proces rozbudowy koloni zostaje naruszony przez rdzennych mieszkańców Marsa, czyli Greyów, którzy chcą za wszelką cenę ,,wykurzyć” nieproszonych lokatorów.

Rozgrywka w dużym stopniu oferuje to, co każdy tygrys  gier RTS lub najbardziej. Na początku gry musimy wybrać, po której stronie konfliktu stajemy Ziemian lub Marsjan. Każda z nich posiada 10 wyspecjalizowanych jednostek, które różnią się od siebie statystykami obrażeń i siłą oferowanego arsenału, czyli: piechota, artyleria, myśliwce itp. Dodatkowo podczas zabawy możemy wezwać desantowce, które zasilą naszą armię dodatkowymi jednostkami, kiedy będziemy ich najbardziej potrzebować. Oczywiście, prócz efektownych krwawych potyczek gracz może także zając się rozbudową swojej centralnej bazy, które zajmują się opracowywaniem nowych technologi i produkcję nowych oddziałów. Te dwa kluczowe aspekty ekonomiczne i militarne zapewnią nam pewne zwycięstwo w każdej misji.

Mechanika to najmocniejsza strona tej produkcji. Twórcy uwzględnili kilka ciekawych (jak na tamte czasy) mechaniki, które nie tylko usprawniają rozrywkę, ale także wzbogacają pewne elementy, np.: pogodę, umiejętności pasywne itp. Deweloperzy wprowadzili do potyczek tzw. ,,jednostkę dowodzącą”, która zwiększa morale i siłę ognia sojuszniczych wojsk, a także lecząc swoich żołnierzy podczas walki. Najbardziej interesującym aspekty mechaniki jest cykl dnia i nocy. Podczas niego dwie strony konfliktu otrzymują określone bonusy, które wpływają na całą rozgrywkę.

Przykładowo podczas dnia ludzie są o wiele silniejsi od Marsjan, mają lepszy zasięg i zadają większe obrażenia w ciągu dnia. Lecz kiedy nadejdzie noc Marsjanie, stają się nocnym łowcą, który z przyjemnością odstrzeli nam głowę z ukrycia. Warto też wspomnieć o zaimplementowanym trybie sieciowym. Dzięki niemu możemy rozegrać partyjkę z przyjaciółmi poprzez sieć lokalną (LAN).

Obraz całości dopełniają trójwymiarowa grafika ze sprintami 2D. Masa efektów świetlnych, imponujące przerywniki filmowe to tylko kawałek góry lodowej, która oferuje wspaniałe wytryski wizualne. Wszystko, co nas otacza, cieszy oko i zachęca nas do eksploracji nieznanego. Dodatkowo każda z potyczek doprawiona jest efektem ,,gore”, czyli detal krwawych śladów. Dodaje to grze nutkę pikanterii, która docenia tylko weterani gatunku.

Ostatnim ważnym elementem jest oprawa audio, która scala niniejszą produkcję w perfekcyjną, gamingową całość. Podczas zabawy usłyszymy cybernetyczne utwory, skomponowane przy pomocy elektrycznych syntezatorów. Niezależnie co się obecnie dzieje na ekranie do naszych uszu trafią wytworne kompozycje, które pozostawiają w napięciu każdego, kto sięgnie po wspaniałe Dark Colony.

Kolejna odsłona cyklu już za tydzień!

Czytaj też:Barbie Movie – do obsady filmu dołączył Ryan Gosling. Zagra Kena!

Mogą Ci się spodobać

Więcej w kategorii Cykl