LifestyleNews

“Dzieci kopią dorosłych” – nowa kampania społeczna śląskiej policji

-

3 min czytania

Śląska policja przygotowała nową kampanię społeczną, która nosi nazwę “Dzieci kopią dorosłych”. Wbrew pierwszemu skojarzeniu, nikt nikogo w niej nie kopie.

Nie będzie niczym nowym stwierdzenie, że jako dzieci wzorce swoich zachowań przejmujemy głównie od swoich rodziców i innych dorosłych. To oni nas wszystkiego uczą i to z nimi spędzaliśmy najwięcej czasu. Obserwacja jest jednym z kluczowych aspektów rozwoju. Jej następstwem jest naśladowanie zaobserwowanych zachowań. Często w dorosłym życiu przyłapujemy się na powtarzaniu działań naszych rodziców. Dotyczy to zarówno zachowań pozytywnych, jak i negatywnych. Choć teraz mamy już pojęcie o tym, że coś może być złe i że nie wolno, to kwestia przyzwyczajenia często jest silniejsza. Przechodzimy więc na czerwonym świetle, upuszczamy śmieci w losowych miejscach, czy też ignorujemy zakazy wstępu. I chcąc nie chcąc, uczymy tego kolejne pokolenia. To właśnie z takimi zachowaniami chce walczyć Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach.

Kalendarz “Dzieci kopią dorosłych”

Na cele kampanii społecznej “Dzieci kopią dorosłych” powstał szereg materiałów informacyjno-edukacyjnych. Jednym z nich jest „Śląski Kalendarz Profilaktyczny 2021”. Za pomocą fotografii oraz krótkich opisów śląscy policjanci ukazują w nim  najpopularniejsze z negatywnych zachowań dorosłych, które uczą dzieci złych nawyków. Na niektórych kartach wskazują również pozytywne wzorce do naśladowania.

kartka z kalendarza "dzieci kopią dorosłych"

Styczniowa kartka z kalendarza projektu “Dzieci kopią dorosłych” (źródło: slaska.policja.gov.pl)

Bardzo ważnym kierunkiem zapobiegania patologiom oraz dysfunkcjom społecznym, w tym także o charakterze kryminalnym czy demoralizującym, jest zapewnienie warunków prawidłowego rozwoju najmłodszych. Rozwoju na różnych płaszczyznach, między innymi poprzez dostarczanie dzieciom i młodzieży prawidłowych wzorców zachowań ze strony dorosłych.

Czytamy na stronie projektu.

Trzeba przyznać, że sam tytuł inicjatywy jest dosyć przewrotny. Oprócz przypomnienia, że aby zobaczyć swoje odbicie, nie trzeba wcale przeglądać się w lustrze, ma też inne zadanie. Prowadzone w ramach kampanii działania mają zachęcać młode osoby do reagowania na naganne postępowanie dorosłych i piętnowania ich negatywnych postaw. Pełny kalendarz jest dostępny do obejrzenia tutaj.

Kampania powstała z inicjatywy Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach wraz z wieloma partnerami, takimi jak Straż Pożarna, WOPR, czy Służba Ochrony Kolei.

Czytaj też: Real time marketing vs. Cyberpunk 2077

Małgorzata Chuchel
Po latach namawiania przez przyjaciół postanowiła zająć się pisaniem zawodowo. Memy to jej pasja, a jej życie pisze najlepsze pasty. W wolnym czasie jeździ autostopem, jest dj’ką w duecie Typiary Niepokorne i tworzy na Spotify playlisty, których nikt nie słucha. Nadal poszukuje zarówno stylu pisania, jak i życia.

    Mogą Ci się spodobać

    Więcej w kategorii Lifestyle